Spindeln flyttar runt – följeTÅNG! ;)   1 comment

Måste reta de som inget annat har för sig än att reta sig på min stavning Oo

Jo, jag håller som bäst på att följa historien om spindeln som flyttar runt i vår toalett. Ja inte i själva toaletten men runt väggarna!

Jag har följt den i ett antal dagar nu och spindeln har flyttat 3 gånger, runt på olika ställen. Först var den nere vid golvet. Såg död ut så jag blåste på den – den lever! Ett par dagar senare har den flyttat till väggen brevid tvättstället och nu har den tagit sitt pick och pack för att hänga uppe vid taket. Undra vad spindeln tänker *hm* 😀

Idag har det varit a bad day för min nacke. Nerv i kläm och hela havet gungar så fort jag tittar åt höger och rör högerarmen eller en vågar tänka en högertanke! Tur att det är sällan såna här dagar kommer, men de finns dock och vet ni vad jag har gjort idag ? Eller har lärt mig att göra – I N G E N T I N G!! Löst sudoku i soffan 😛

Jag har inte gjort yoga på x-antal dagar då jag haft förkylning i kroppen, det kan ju göra sitt till att jag har det som jag har det idag. Yogan är faktiskt jättebra, inte bara för hela kroppen (gäller mig och min situation alltså) utan den gör även att jag känner mindre av nervpåverkan i ryggen. Det mysiska som jag har på vä-sida om ryggraden. Sjukgymn. tror att det är nerver som spökar även där, känns som jag hela tiden har upphakningar på den sidan.För att krångla till det ännu mer så strålar ut till bröstryggen framtill – givetvis där mitt söta hjärta sitter så ni kan ju ana vad jag (tidigare) hela tiden trodde skulle hända ..

Ska jobba med 5 och 6 åringar Tor och Fre denna vecka – hela förra veckan var jag på Förskolan (småbarns avd). Och med stor portion tur så får jag fortsätta arbeta 2 ½ dag/vecka till i Maj om det blir så att svägerskan antar kursen. Då kan jag fylla ut med dagar om det skulle bli över till mig ex 😀

Nu är det knapert – jag har väl kvar 1 spänn på ett konto och 150 på ett annat – det rockar FETT!! Men imorrn får jag sälja MIN saab – röda faran! Den ska ännu högre upp i detta avlånga land och jag gör vinst på den *tihi* Gråa saaben har kommit hem igen men jag gillar faktiskt min röda fara – hur konstigt det än låter. Kanske för att den har de bästa lysena av alla bilar vi har *grubbel* det är mycket värt när man kör här i mörkret.

Godis/fikasugen är jag så det knakar i fogarna. Var tvungen (jo jag var det) att knapra i mig lite strössel!! Hujeda mig 😀

Nåja – efter regn brukar det komma solsken – jag väntar!

Trevlig kväll alla smurfisar 😀

Postat november 16, 2009 av glockiz i Hundträning

Ett svar till “Spindeln flyttar runt – följeTÅNG! ;)

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Usch för spindlar.Om den varit i min toa så hade den aldrig hunnit flytta annat än till spindelhimlen.

Kommentera

