Lapphandskar!!   3 comments

Åh vad härligt – nu kommer snön tillbaka igen och det med besked!! Stora härliga snöflingor dalar ner 😀 Men jag undrar ju vart hösten tog vägen..?
Sept o Okt susade förbi och snart har halva Nov gått, snart är det jul! Tänk – snart är det J U L!! Och sonen ska vara hos oss HELA jul och nyår!! *studsar upp o ner*

Gråa saaben – har vi ännu inte fått tillbaka. 3 (inne på den 4:e veckan till veckan) veckor har den varit borta + de veckor som J´s systerson har fått ha den *sakna* men jag börjar (åter) gilla min röda faransaaben! Den är inte så illa när allt kommer omkring. Jag har fått mig en stor flachback och nostalgi när jag körde J´s volvo 245:a för nån vecka sen – att det var SÅ kul att köra en gammelvolvo! Det hade jag glömt 😀

I veckan har jag och J snickrat i förrådet, vi har delat av förrådet och gjort ett pann och verktygsrum. J har satt upp reglarna och jag har kapat och spikat upp panel + satt upp isolering. Nu måste vi fixa platsen där pannan ska stå och sätta dit en branddörr som skiljer av förrådet ifrån pannrumet.

Inget jobb i sikte ännu, jag har tj.ledigt till feb men ska höra med chefen om jag kan säga upp mig redan nu så jag kan börja stämpla. Jag vet ju att jag inte kommer att flytta tillbaka och händer det mot all förmodan så hittar jag mig väl ett nytt jobb (eller nåt..)

J och Kalle är i älgskogen, jag hoppas verkligen att de får en älg idag. Kalle (älghunden alltså) har drömt, han har gläffsat och ”sprungit” så jag tror att han redan varit i skogen å sett ut sin älg som han ska ställa idag 😛

Yoga en gång i veckan + de gånger jag utövar i hemmet. Det ger resultat!! Det känns riktigt skönt, avkopplande och harmoniskt att köra yoga – jag lovar – man (läs jag) får träningsvärk! Koncentration och fokus, töjer och styrker musklerna på en och samma gång…!

DSC02400

Inga lapphandskar syns – f*n jag vill ha en digitalkamera!! Kan meddela att det kommit än mer snö sen jag tog denna bild i morse 😀

Ska ut till gäststugan och hämta älgkött, blir nog en gryta eller stek i ugnen eller nåt sånt – får se vad jag kommer på..

Ha det gott folket och lev väl, sköt om er!

Postat november 7, 2009 av glockiz i Hundträning

3 svar till “Lapphandskar!!

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Hej kära vän!
    Vad kul att höra att du har det så bra, värmer verkligen i hjärtat. Ni verkar ha fullt upp med både det ena och det andra. Håller med dig, vart tog hösten vägen??? Här snöar det också för fullt, underbart! har varit ute med barnen och hundarna, det uppskattades av både folk och fä.
    Du vet väl att du alltid är välkommen tillbaka till oss om det kniper, ”we miss you”! Många varma kramar/Kristin ❤

  2. Mmmm, låter mysigt med älggryta och snö! Hur har det gått med Wiggen?
    Stor kram/Erika

  3. Kan du inte hitta något som timanställd så du kan spara på dina stämpel dagar? Du verkar ha det bra, det gläder mig 😀 Jag provade lätt yoga, men inte ens det klarade kroppen ut 😦 Men kanske i framtiden….Skulle kanske prova meditera?
    Hoppas det blev älg nu då så Kalle kan få sova i lugn och ro utan att jaga på natten också;) Hur är det med Wiggen? Har du verkställt ditt beslut och iså fall, hur har du det nu?
    Tänker på dig och glad över att du verkar fått livet tillbaka 🙂

    Anki

Kommentera

